Contact Form

Name

Email *

Message *

Cari Blog Ini

Jeremy Clarkson Har Sparkats Fran Top Gear

Jeremy Clarkson har sparkats från Top Gear

Clarkson fick sparken efter att ha slagit en producent

Clarkson har varit programledare för Top Gear i 13 år

BBC har sparkat Jeremy Clarkson från Top Gear efter att han slog en producent. Incidenten inträffade efter en inspelningsdag i norra England.

Enligt BBC slog Clarkson producenten Oisin Tymon i ansiktet efter en diskussion om mat. Tymon ska ha behövt sjukhusvård för en skada på läppen.

BBC har sagt att Clarkson har sparkats på grund av "oprovocerad fysisk attack". En talesperson för BBC sade: "Efter ett framskridet möte idag har vi tagit beslutet att avbryta Jeremy Clarksons kontrakt med BBC. Detta beslut fattades efter att vi bedömt omständigheterna kring en framskriden fysisk attack som involverade en producent från Top Gear, och efter att ha övervägt alla fakta tillgängliga för oss."

Clarkson har varit programledare för Top Gear i 13 år. Han är en av de mest populära tv-personligheterna i Storbritannien.

BBC har sagt att Top Gear kommer att fortsätta utan Clarkson. Det är oklart vem som kommer att ersätta honom som programledare.

Clarkson har bett om ursäkt för sitt agerande. Han sade i ett uttalande: "Jag skulle vilja be om ursäkt för all smärta och förnedring jag har orsakat Oisin Tymon."

"Jag har alltid varit stolt över mitt arbete på Top Gear, men jag accepterar att jag har överskridit gränserna denna gång. Jag kommer att reflektera över mina handlingar och göra allt jag kan för att förhindra att något liknande händer igen."

Beslutet att avskeda Clarkson har mött blandade reaktioner. Vissa tycker att BBC har rätt att göra det, medan andra anser att Clarkson borde ha fått en andra chans.

Det återstår att se om BBC kommer att lyckas hitta en ersättare för Clarkson som kan fånga publikens uppmärksamhet på samma sätt som han gjorde.


Comments